Verslag: Gilbert Stapelaere 2007
Gepost door: daNpy op 23-11-2007

Gisteren een enorm leuke dag beleefd!

In tegenstelling tot 1,5 jaar geleden, waarbij we gruwelijk fout zijn gereden in het eerste deel, hebben we nu enorm goed gereden! Lisette en ik zijn maar een keer of 6 fout gereden, waarbij we het binnen enkele 100en meters al door hadden en snel op onze schreden terug konden keren
Ook Joost en Patrick hebben weinig fout gereden, en dat voor Patricks eerste keer.

Zoals vanouds bestond de dag uit drie delen. Na een ontbijtje en adminstratieve handelingen kon het roadbook opgehaald worden. Daarna kon men aansluiten voor de technische controle en de start. Aangezien wij 's ochtends uit Eindhoven kwamen hebben we toch even genoten van het ontbijt met warme chocomel en zijn daarna richting de keuring gegaan. Het was een stuk minder druk -of beter georganiseerd- dan voorgaand jaar. Wij waren echter wel te laat en mochten in de rij voor de technische keuring dus netjes zo ver mogelijk naar voren rijden
Na controle van de autopapieren, brandblusser en verbandtrommel gingen we van start.
Wij als startnummer 20 en Joost en Patrick met startnummer 21.
Doordat we achter elkaar reden zagen we elkaar regelmatig onderweg en dat was leuk.

Omdat we toch tijd zat hadden onderweg ben ik eerst gaan tanken. De tank was alweer half leeg, hij verbruikt dus enorm veel benzine Een minuut later kwamen Joost en Patrick voorbij.

Alle delen bestonden voor de recreatie klasse uit bolletje-pijltje en kaartlezen. Onderweg moet je op letten voor letters langs de weg welke je in moet vullen op je stempelkaart. Na het eerste deel kwam een behendigheidsproef op een zeer modderig terrein. Hier moet je een gemiddelde snelheid van 17,5km/u aanhouden en op een bepaalde volgorde langs en om olietonnen heen. Iedereen met een achterwiel aandrijver loopt daar dus flink rond die tonnen te spaaien wat een mooi spektakel oplevert Onderweg moet de navigator nog letters opschrijven, wat niet echt makkelijk is in dat knollenveld Na deze behendigheidsproef, waarbij volgens mij niemand de 17,5 km/u fatsoenlijk rijdt, is de lunch.

Na de lunch kan het roadbook en de stempelkaart voor deel 2 opgehaald worden. Hierbij weer een rit door het Belgisch en Nederlands poldergebied, waar de wegen flink vol modder liggen van de trekkers op het land. Af en toe moet ik in debocht weer van het gas af omdat hij begint te driften achter, wat op die kleine wegen met hoge kanten niet echt bevorderlijk is voor je onderstel. De 1400 heeft ook genoeg vermogen om op die wegen de wielen te laten spinnen op een recht stuk

Deel 2 eindigde weer bij een bedrijf waar een "4 uurtje" af te halen was, waar je na 10 minuten weer paraat moest staan voor deel 3.
Ondertussen heb ik de carburateur nog afgesteld, blijkbaar heeft de luchttemperatuur zoveel invloed op de stationairloop dat hier een andere afstelling voor nodig was, anders sloeg hij bij stilstaan elke keer af.

Ook deel 3 hebben we aardig gereden. Dit stuk hebben we het slechts gedaan, waarschijnlijk omdat we niet zoveel letters hebben gezien. We hebben niet verkeerd gereden want dan had het roadbook niet geklopt.

Uiteindelijk eindigden wij bij alle 3 de checkpoints met meer letters dan Joost en Patrick, maar Joost vond natuurlijk:
"Ik weet zeker dat wij alle letter hebben en 100% goed zijn gereden"

Dit is te zien in de score:

Plaats Startnr Naam piloot Club Naam navi Club deel1 deel2 deel3 deel4 bijt totaal


31 20 Vleeshouwers Danny AUTOFANS NL Diephout Lisette V AUTOFANS NL 94,38 92,00 186,00 0,00 0 372,38

43 21 Hamers Joost AUTOFANS NL Diephout Patrick AUTOFANS NL 98,62 121,00 280,00 0,00 0 499,62

Wij dus 31e, Joost en Patrick 43e. Vooral in het laatste deel hebben ze veel verspeeld, jullie horen nog wel hoe en wat
Niet slecht uit een totaal veld van 76 equippes in dezelfde klasse

Uiteraard heb ik ook foto's gemaakt, te vinden in dit fotoboek
© DAF Racing Team.nl | Disclaimer | Voor FireFox geoptimaliseerd
Advertentie