Project: 55 coupé
Eigenaar:Ton (Ton Koster)Bekijk profiel van de eigenaar
Merk:DafCarosserievorm: coupé
Type:1100Bouwjaar: 1970
Uitvoering:rally

Doel van het project:
Wagen conform homologatie en ID card opbouwen voor historic rallies

Omschrijving van het project:
Wagen is ingevoerd uit Belgie en via iemand uit Geldrop in mijn bezit gekomen. Wagen was in goede staat, maar we hebben toch de wagen totaal nieuw opgebouwd.

Projectstatus: Klaar

To-do lijst:
  • Nu we ondertussen 2 zware rallies onder wisselende omstandigheden hebben verreden, blijkt zo'n Dafje toch veel te hebben geleden. We zijn dan ook voornemens om de wagen wederom opnieuw op te bouwen en tevens enkele aanpassingen te doen.

Reeds afgewerkt lijst:
  • -in period Fia approved roll-bar gemonteerd (6punts)- -plaatwerk gerestaureerd en gespoten- -5,5 J minilites en 6J stalen velgen- -rembekrachtiger gemonteerd- -electr. fan gemonteerd- -Cibi's (in period) gemonteerd- -race seats OMP (in period) gemonteerd (Fia)- -6 punts gordels (Fia)- -carterbescherming (in period)- -K&N filter (toegestaan)- -mech. twinmaster (in period)- -intercom (niet altijd toegestaan)- -75 amp wisselstroomdynamo- -schokbrekers rondom- -toerenteller, laadstroom en temp.meter ingebouwd- -strutbar gemonteerd (voor en over achterdempers)- -bumpers vervangen door RVS-bars- -res.wiel en boardgereedschap in kofferbak gemonteerd- -helmnet gemonteerd- -motor (tune-up)- -foot rest gemonteerd- -electr.instal. vernieuwd c.q. aangepast- -startmotor vervangen- -hoofdstroomschakelaar gemonteerd-340 fusees vervangen door originele fusees - automatisch brandblussysteem gemonteerd - riemen vervangen - achterveren ingekort- 185-60-13 banden vervangen door 175-60-13 ivm licht aanlopen- aanslagen achterwielophanging zijn begrensd ivm uitveren- electr. brandstofpomp gemonteerd- Fiva Identity Card aangevraagd, gekeurd en gekregen- rallydraagarmen gemonterd - remmen aangepast - koppeling aangepast - vliegwiel afgedraaid - 2e intercom gemonteerd. Hoofdremcilinder van een 340 gemonteerd.

Resultaat:
De Rally van Portugal ( 8-12 oktober) ondertussen gereden en afgesloten met een klasseoverwinning in de catergorie tot 1300 cc.
De wagen heeft zich op een remmenprobleem na, enorm goed gehouden. Door de hoge buitentemperaturen in combinatie met veel bochtenwerk in de bergen liepen de remmen constant warm, hetgeen we nu (dd 14-12-2008) onder de knie denken te hebben.
Op 29 januari 2009 gaan we dan ook met volle moed van start in de legendarische rally van Monte Carlo Historic.
afbeeldingafbeeldingafbeeldingafbeeldingafbeeldingafbeelding
Het probleem met de remmen is volledig opgelost en wel dusdanig, dat we de hele Monte met 1 setje blokken hebben kunnen uitrijden!
De Daf blijkt erg geschikt om een dergelijke monster-rally mee te rijden, alleen bij het 180 graden werk, klimmend komt hij met zn 55 pk echt te kort.
De motor geeft te weinig onderin om de hairpins goed op te pakken. We gaan dit dan ook zeker aanpakken om
dit gemis te verhelpen. Resultaat 189e algemeen, 11e in de klasse tot 1300cc.
© DAF Racing Team.nl | Disclaimer | Voor FireFox geoptimaliseerd
Advertentie